...„ca să nu mă pierd am dat instinctiv tot ce aveam în afară de suflet”

...„ca să nu mă pierd am dat instinctiv tot ce aveam în afară de suflet”

duminică, 24 noiembrie 2013

oda spiralei

 
 
   Viata nu e un drum drept si orizontal. Insa, uneori e drept si, uneori e chiar si orizontal. Totul e sa ne revenim din orizontalitate!

   Spirala explica cel mai bine, daca ar fi sa comunicam doar prin forme, esenta vietii. Viata e trend spre cer, e evolutie, e tatonare si incercare, e acumulare si evadare, e coborare intru ridicare, e miscare...

   Ma uit in urma mea si vad un sac de amintiri si cateva sfori noduroase care le poarta. Ma apropii si-mi dau seama ca nu sunt noduri in sfori - de aproape sunt chiar niste bucle minunat continuate una de cealalta. Sunt momente ale vietii, in care credeam ca ma opresc, ca nu mai pot duce greul sacului, dar m-am intors ca sa o iau de la capat, asa cum te-ai juca cu un compas facand arcuri de cerc pe o hartie, dintr-o parte in alta si, la un moment dat, cu putin curaj, completand cu inca un arc de cerc un cerc intreg.

   Acum Dumnezeu imi este profesor de geometrie si m-a scos la tabla fara sa ma intrebe daca sunt pregatita sau daca mai vreau, pot sa fac cercuri.

   Ciudat, simt ca singurul lucru bun este sa o iau de la capat, dar e atat de greu sa intorc compasul... As face rotatia invers, insa e contra firii lucrurilor. N-am cum sa-mi ocolesc propria traiectorie.

   Incerc sa devin, incerc sa nu raman pe orizontala foii de hartie, incerc sa nu ma multumesc cu a-mi scrie viata cu creta alba pe tabla neagra, vreau sa cresc mai departe in verdele luminii spre soare, spre ploaie; nu vreau sa raman suspendata ca o creanga pe care nicio pasare nu-si mai canta trilul, pe care niciun mugur nu mai pocneste, pe care niciun fruct nu mai ispiteste, pe care nicio frunza nu se mai tanguie toamna, pe care doar iarna se asaza omatul pana cand o frange.

   Omul cu caracter puternic este precis o spirala! Cand spun despre om ca are verticalitate nu ma gandesc la o linie simpla ca o acumulare de puncte, ci la o spirala care, cu cat mai mare are diametrul buclelor, cu atat e mai valoroasa; cu cat mai bogata in rotatii, cu atat mai pretioasa; cu cat mai grabita in miscari, cu atat mai stabila si mai hotarata in drumul ei spre devenire.

   In drumul nostru spre Dumnezeu cautam prin univers cum cauta o spirala prin aer, aparent fara a se ghida dupa nimic. Important e sa nu uitam sensul! Sa nu-l schimbam!

   Cu adevarat puternic este cel care, desi stie ca are de facut un compromis, il face stiind ca se va putea suporta linistit si dupa aceea. Caci viata e plina de astfel de compromisuri - spirale, menite a ne inalta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu